Jak przeprowadzić… firmę!?

27 września 2019

W najbliższym czasie czeka Cię zmiana siedziby przedsiębiorstwa? Chcesz, aby przeprowadzka biura przebiegła sprawnie i bez problemów, ale zupełnie nie wiesz, jak zabrać się za jej przygotowanie? Specjaliści z firmy Lajkonik – Przeprowadzki z Krakowa podpowiadają, w jaki sposób zorganizować całą operację, aby bez stresu rozpocząć pracę w nowym miejscu.

Jak się przygotować do zmiany siedziby firmy?

Bez względu na wielkość przedsiębiorstwa i sektor, w którym funkcjonuje firma, każda przeprowadzka powinna zostać dokładnie zaplanowana i zorganizowana. Jeśli będziemy działać w pośpiechu i zostawimy większość rzeczy na ostatnią chwilę, wówczas będziemy musieli zmierzyć się ze stresem i chaosem. Warto więc odpowiednio przygotować się do przeprowadzki, chociażby poprzez znalezienie dogodnego terminu jej zrealizowania. Przenosiny mogą odbyć się w okresie wakacyjnym, kiedy ruch w firmie jest mniejszy. Jeśli nie mamy takiej możliwości, warto wybrać na dzień przeprowadzki sobotę. O zmianie siedziby firmy należy oczywiście odpowiednio wcześniej poinformować wszystkich pracowników. Dzięki temu będą mieć czas na spakowanie i zabezpieczenie swoich prywatnych rzeczy.

Organizacja przeprowadzki od A do Z – o czym pamiętać?

Jeśli udało nam się już ustalić termin przeprowadzki, możemy spokojnie zabrać się za jej organizację. Zwykle w przypadku zmiany siedziby przedsiębiorstwa mamy do czynienia z kosztownym sprzętem, dlatego priorytetową kwestią jest umiejętne zabezpieczenie mienia. W tym celu warto już na kilka dni przed planowanym terminem przenosin zaopatrzyć się w kartony, taśmy samoprzylepne, folię stretchową, nożyczki itp. Mniejsze przedmioty można zapakować w pudełka, natomiast większe owinąć folią oraz okleić taśmą. Aby nie mieć problemów z odnalezieniem poszczególnych rzeczy w nowym miejscu pracy, dobrze jest też zadbać o dokładne opisanie kartonów.

Poza sprzętami w każdej firmie znajdują się dokumenty, które na czas przeprowadzki również muszą zostać właściwie zabezpieczone. Wszelkiego rodzaju rachunki, certyfikaty, czy faktury najlepiej przewozić w segregatorach lub solidnych, odpornych na zniszczenia teczkach. Chcąc mieć pewność, że trafią do nowej siedziby w nienaruszonym stanie, można je poukładać w specjalnych pudełkach przeznaczonych do archiwizacji.

Profesjonalna pomoc przy przeprowadzce firmy

Nawet jeśli nasze przedsiębiorstwo nie jest duże, warto zdecydować się na skorzystanie z usług świadczonych przez sprawdzoną firmę przeprowadzkową. Przede wszystkim w ten sposób możemy zaoszczędzić sporo cennego czasu, gdyż profesjonaliści zapewnią nam nie tylko sprawny transport mebli przystosowanymi do tego celu pojazdami, ale także szereg innych usług takich jak, chociażby:

  • załadunek i rozładunek,
  • solidne zabezpieczenie przewożonych przedmiotów,
  • demontaż i montaż sprzętów biurowych,
  • pomoc i wsparcie na każdym etapie przenosin.

Na chwilę obecną na rynku działa wiele firm realizujących tanie przeprowadzki. Trzeba jednak pamiętać, że nie każda z nich działa kompleksowo. Chcąc nawiązać współpracę z profesjonalistami, warto zweryfikować profil działalności przedsiębiorstwa. ​​​​​​​Co więcej, dobrze jest też sprawdzić, czy firma świadcząca usługi przeprowadzkowe ma ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Dzisiaj stanowi ono absolutną podstawę działalności w tej branży. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że powierzamy swoje mienie we właściwe ręce, a w razie jakichkolwiek jego uszkodzeń będziemy mogli ubiegać się o należne odszkodowanie.

Podsumowanie

Jeśli jesteś przedsiębiorcą działającym na terenie Krakowa i chcesz zaoszczędzić na przenosinach biura, zachęcamy Cię do zapoznania się z ofertą firmy Lajkonik – Przeprowadzki. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i zespołowi odpowiednio przeszkolonych pracowników jesteśmy w stanie podjąć się każdego wyzwania, pomagając w zorganizowaniu oraz zrealizowaniu przeprowadzki na terenie całego województwa małopolskiego.